Kategorier
Fantasy

Det Mörka Tornet VII Av Stephen King

Bokens baksida:

Romansviten Det mörka tornet är Stephen Kings livsverk – ett myllrande rikt fantasiepos som för oss in i världar fulla av skönhet och grymhet, mod och förräderi, magi och stor berättarkonst.

En sista strapatsrik och oförutsebar sträcka återstår innan Roland av Gilead, den siste revolvermannen, tillsammans med sina färdkamrater når fram till Det mörka tornet. Rolands vänner är skingrade och måste åter samlas, och samtidigt förbereder den Röde kungen ett sista drag som kan få evigt mörker att sänka sig över världarna.

Men Roland har vigt sitt liv åt Tornet, och nu också åt Rosen. Så länge han kan andas kommer hans kamp att fortsätta. Och till slut får vi i hans sällskap uppleva det ögonblick då den tunga porten slår igen bakom honom.Det mörka tornets port.

Orginaltitel: The Dark Tower VII

Genre: Fantasy

Utgivningsår: 2004

Antal sidor: 779

Läst klart: Läsning pågår mer info kommer se

Av thebonadea81

Min till literaturen växte fram i takt med att jag började lära mig läsa. Men redan som mycket liten läste min mamma för mig, och gjorde mig bekant med sagornas värd Bröderna Grim och H.C Andersen sagor mm.

Svarta Hingsten av Walter Farley blev start på min självständiga kärlek till läsning. Borta med vinden min första vuxen bok som blev starten till att lämna barn och ungdomsliteratur.

 Listan på böcker jag har läst är obeskrivligt lång och tiden för allt jag vill läsa räcker aldrig till.

För att hedra de böcker jag kommer läsa från och med idag ska jag lägga in på denna blogg , dela med mig och förhoppningsvist inspirera någon till att läsa. 

Jag läser sällan ny utgivna böcker då dessa nyheter hinner bli gamla innan jag hinner dit, det finns helt enkelt för många böcker som väntar på bokhyllan att bli lästa.

Jag läser alla genrer, då en bra bok är bra oavsett vad den handlar om.

  

Lämna en kommentar